|
جديد مصرف کافئين را در 3ماهه اول و 3ماهه سوم بارداري بر روي2291 زن
باردار بررسي کرده است.
نتايج اين مطالعه نشان داد وزن کودکان زناني که روزانه 6فنجان قهوه مصرف
کرده بودند، هنگام تولد، به طور متوسط 5/0 پوند (حدود 220گرم) از وزن
کودکان افرادي که اصلا قهوه مصرف نکرده بودند کمتر بود. به اين ترتيب ،
اين مطالعه نشان داد که حتي مصرف کافئين بيش از حد معمول ، تاثير قابل
توجهي در رشد جنين ندارد.
حرف آخر اين که مادران باردار به هر حال بايد در مصرف زياد از حد نوشيدني
هاي حاوي کافئين ، از قهوه و چاي گرفته تا نوشيدني هاي کولادار بيشتر دقت
کنند. احتياط شرط عقل است.
اين مطالعه در شماره يک مارس نشريه امريکايي اپيدميولوژي منتشر شده است. |